January 24, 2012

pergi tetap pergi~

Assalamualaikum.

Alhamdulillah kita telah berjaya meniti tahun 2012 ini.Macam tak percaya sekarang dah tingkatan 4.Lama tak update blog ni.Macam-macam perkara berlaku tahun ni.
1.Najihah pindah.
2.Abah Amin pulang ke Rahmatullah.
3.Budak-budak yang dapar SBP nak pindah.

   Seriously i felt sad about all this.First of all, i want to confess that i really really really miss you NUR NAJIHAH RASHID.Aku rindu nak dengar kau mengutuk-ngutuk orang.Aku rindu nak pekik dekat telinga kau.Aku rindu nak tengok kau gigit jari.I miss all about you.Rasa macam dah lama tak jumpa kau face to face instead nak dengar jam kau berbunyi bila time rehat (kau set).But , apa-apa pun belajar biar smart jangan terlalu Hard ya sayang! Nanti kau sakit aku yang susah ! (POYO)

Al-Fatihah buat abah Amin.Rasa terkilan masih belum hilang dalam diri aku.Mula-mula berita abah jatuh tangga buat aku tersentak.Yelah,masuk saja kereta masa balik sekolah ayah told that abah was in hospital.BOOOMM~macam bom meletup jantung aku tahu tak? Lusanya pula ayah cakap abah punya kepala kena jahit sebab jatuh tangga tu.(kesian abah). Tup-tup lepas sepuluh hari kejadian tu,mak call rumah (emak sedara) dia bagitahu abah dah tenat.Masa tu hari Khamis , aku tengah siap-siap kemas beg sekolah.Ready nak baca buku biology,tersentak sikit. Dalam pukul 11.46 malam Pak Andak call rumah pula,khabarkan abah dah meninggal.Time tu tak rasa nak menangis lagi.Rasa terkilan gila-gila punya. Esoknya pagi-pagi dah bertolak balik rumah atok.Masa arwah dimandikan , aku rasa macam ada angin sejuk je.Masa tengah kapan kan tu aku jenguk nak tengoklah.Ibu kata jang dekat sangat sebab abah sudah suci.Mutiara jernih turun tanpa segan dari tubir mata aku.Pilu sungguh rasa hati aku dikala itu.Doa aku untk abah "semoga abah tenang disana"

Kepada semua budak-budak yang dapat SBP,tahniah ya.Aku pasti rindu kau orang gila-gila.Dekat sekolah baru nanti jangan lupa kawan lama pulak.Jangan lupa kenangan lama kita bersama(kenapa ayat jiwang ni) =,=".

Enjoy your day  :)

No comments:

Post a Comment